Zobrazení textu: Babi, dědo! nenechte se okrást! Jak nenaletět novým trikům podvodných prodejců

NOVÉ TRIKY „ŠMEJDŮ“

· někdo vám zavolá na pevnou linku nebo mobil a nabízí prodej zboží za „výhodnou“ cenu či všemožné služby od bankovních produktů přes telefonní tarify až po životní pojištění, jimiž „neskutečně ušetříte“;
· přijde vám e-mail s nabídkou výhodného nákupu či investice, třeba zlatých pamětních mincí, kdy firma oznamuje, že jste u ní jednu z mincí vyhráli či že obdržíte nějaký výrobek coby dárek;
· kontaktování seniorů před obchodními centry, kdy s vámi vyplňují dotazník o kvalitě služeb a předstírají, že jsou zástupci obchodního centra. Pod záminkou výhry pak lákají na předváděcí akci;
· lákání na kuchařské akce, hody, jarmarky či na údajné otevírání nových prodejen a ochutnávky výrobků a degustace vína s dárkem zdarma či bohatým kulturním programem;
· všemožné „poradenské“ akce týkající se zdraví a životního stylu, možností zájezdů, dovolených a pobytů;
· vydávání se za zástupce velkých firem či sítí lékáren a zvaní na akce, kde jsou slíbeny slevové kupony či odměny;
· stále rafinovanější podomní prodejci – tvrdí například, že nabízejí levnější energii než váš stávající dodavatel či že ten dokonce zkrachoval, takže zůstanete bez elektřiny a tepla, pokud nepřejdete pod nového dodavatele;
· vydávání se za spotřebitelského ombudsmana; „šmejdi“ se rádi vydávají za zástupce tohoto institutu na ochranu poškozených spotřebitelů. Falešný ombudsman tvrdí, že vám vymůže přeplatek za předražené zboží, které jste si koupili na předváděcí akci. Realita je taková, že vás ještě více vtáhne do šmejdských praktik;
· používání triku s darovací daní, kdy senior dostane oznámení, že vyhrál hodnotný výrobek, jen musí složit darovací daň; ta ve finále převyšuje hodnotu samotného daru.
Zpět