Zobrazení textu: Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Neuznali vám reklamaci? Dostáváte novou možnost, jak řešit spor s obchodníky.

Paní Marie si koupila nové drahé kozačky. Dlouho se však z nich neradovala. Po několikatýdenním běžném nošení totiž kůže na botách začala praskat, a protože se už nedaly nosit, šla je do obchodu reklamovat. Jaký byl však její údiv, když jí obchodník reklamaci neuznal, boty prý nevhodně nosila. Paní Marie se odmítla nechat odbýt. Koupila si přece drahé boty z kvalitních materiálů a nosila je běžně do práce, nikoliv na horské túry! Nechala si proto na boty udělat znalecký posudek. Ten jasně uvedl, že vady vznikly vinou nekvalitního materiálu. Když jí obchodník i přes výsledek znaleckého posudku znovu reklamaci zamítl, nezbývalo jí než se obrátit na soud. Soud nakonec vyhrála a obchodník jí musel vrátit jak peníze za boty, tak i náklady na znalecký posudek a soudní výlohy. I když vše dobře dopadlo, přece jen jí celý spor stál mnoho měsíců času, nervů a vynaložených peněz. V dnešní době již paní Marie může spor s obchodníkem řešit mimosoudně, tzn. rychle a bez zbytečných soudních výloh.
Zpět