Zobrazení textu: Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

6) rady na závěr:

- Spotřebitel MÁ PRÁVO na mimosoudní řešení sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb a účast pro stranu prodávajícího či poskytovatele služby je na základě oslovení orgánem mimosoudního urovnání sporů POVINNÁ!
- Řízení se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele;
- Navrhovatel musí doložit, že se mu nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, např. zamítnutím uplatněné reklamace na vadné plnění;
- Návrh lze podat do jednoho roku ode dne, kdy spotřebitel poprvé uplatnil své právo (např. reklamoval zboží či službu);
- Lhůta pro ukončení mimosoudního řešení je 90 dnů, u zvlášť složitých sporů může být lhůta prodloužena nejvýše o dalších 90 dnů;
- Informace k využití mimosoudního řešení sporů nabízí Sdružení českých spotřebitelů na stránkách – http://www.finarbitr.cz/cs/)
- POMOC při podání návrhu na mimosoudní řešení sporů vám POSKYTNE SDRUŽENÍ ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ. S důvěrou se na nás obraťte.

Sdružení českých spotřebitelů
Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 – Strašnice
tel.: +420 261 263 574
e-mail: spotrebitel@regio.cz
www.konzument.cz
Zpět